Grafi tedna
Grafi tedna od 1. do 5. aprila 2024: število registriranih brezposelnih oseb, vrednost davčno potrjenih računov, poraba elektrike in drugi grafi
Mesečni upad števila registrirano brezposelnih je bil marca (0,9 % desezonirano) podoben kot v februarju, konec marca je bilo brezposelnih 6,9 % oseb manj kot pred letom. Medletna rast nominalne vrednosti davčno potrjenih računov je bila v drugi polovici marca zaradi različne razporeditve velikonočnih praznikov nekoliko višja kot v preteklih tednih letos (8 %). Poraba elektrike je bila marca medletno nižja za 8 %. Donosnosti do dospetja državnih obveznic držav članic evrskega območja so se tudi v prvem četrtletju letos ob postopnem umirjanju inflacijskih pritiskov nekoliko znižale. Realni blagovni izvoz in uvoz sta se februarja nadalje tekoče zmanjšala, v primerjavi z letom prej je bil izvoz višji, uvoz pa ostaja nižji. Skupni realni prihodek v tržnih storitvah se je januarja ohranil na ravni iz decembra 2023, medletno pa je bil večji, razen v dejavnosti poslovanja z nepremičninami.
Število registriranih brezposelnih oseb, marec 2024
Mesečni upad števila registrirano brezposelnih je bil marca (0,9 %) po sezonsko prilagojenih podatkih podoben kot v februarju. Po originalnih podatkih je bilo konec marca brezposelnih 46.877 oseb, kar je 6,9 % manj kot pred letom. Ob pomanjkanju delovne sile je bilo konec marca medletno za 14,9 % manj dolgotrajno brezposelnih (tj. brezposelnih nad enim letom) in za 9 % manj brezposelnih, starejših od 50 let.
Vrednost davčno potrjenih računov, nominalno, od 17. do 30. marca 2024
Nominalna vrednost davčno potrjenih računov je bila med 17. in 30. marcem 2024 medletno večja za 8 %. Okrepljena rast glede na rasti v predhodnih obdobjih je bila posledica velikonočnih praznikov, ki so bili letos en teden prej kot lani in običajno močno vplivajo na dinamiko trošenja v tem obdobju. Medletna rast prodaje v trgovini na drobno, kjer je bilo izdanih za skoraj polovico skupne vrednosti davčno potrjenih računov, se je tako skoraj podvojila, na 11 %. Visoka, 13-odstotna, je bila rast prodaje v trgovini z motornimi vozili, prodaja v trgovini na debelo pa je ostala medletno manjša. Okrepila se je tudi medletna rast prodaje v gostinstvu in nekaterih kulturnih, razvedrilnih in športnih storitvah ter igrah na srečo (skupaj v gostinstvu in drugih storitvenih dejavnostih je bila 13-odstotna, v preteklih 14-dnevnih obdobjih letošnjega leta pa je bila v povprečju 8-odstotna).
Poraba elektrike, marec 2024
Poraba elektrike je bila marca medletno nižja za 8 %. Na medletni upad sta ob visoki lanski osnovi po našem mnenju vplivali tako nižja industrijska kot gospodinjska poraba. Slednjo povezujemo tudi z okrnjenim delovanjem smučarskih središč in bližnjih turističnih nastanitev, ki so del gospodinjske porabe. Med našimi glavnimi trgovinskimi partnericami so imele marca medletno nižjo porabo Avstrija (–5 %), Hrvaška (–2 %) in Nemčija (–2 %), medletno višjo pa Italija (1 %) in Francija (3 %).
Obveznice, 1. četrtletje 2024
Donosnosti do dospetja državnih obveznic držav članic evrskega območja so se tudi v prvem četrtletju letos ob postopnem umirjanju inflacijskih pritiskov nekoliko znižale. Donosnost do dospetja slovenske obveznice se je glede na predhodno četrtletje znižala za 25 b. t., na 3,16 %, in bila tako najnižja po zadnjem četrtletju 2022. Nekoliko se je znižal tudi razmik do nemške obveznice, ki je bil s 84 b. t. najnižji po začetku leta 2022.
Blagovna menjava – realno, februar 2024
Realni blagovni izvoz in uvoz sta se februarja nadalje tekoče zmanjšala, v primerjavi z letom prej je bil izvoz višji, uvoz pa ostaja nižji. Na zunanjetrgovinska gibanja je, podobno kot v predhodnih mesecih, vplivalo zlasti počasno gospodarsko okrevanje v naših glavnih trgovinskih partnericah znotraj EU. Realni izvoz se je februarja zmanjšal za 0,6 %, k temu pa je prispeval manjši izvoz večine glavnih skupin proizvodov, razen izvoza vozil, ki se je vrednostno povečal tretji mesec zapored (desez.). Realni uvoz se je zmanjšal za 0,5 %, manjši je bil uvoz proizvodov za vmesno in široko potrošnjo, zlasti iz držav izven EU (desez.). V primerjavi z enakim obdobjem lani je bil v prvih dveh mesecih izvoz večji za 2,4 % (v države EU in izven), medletni upad pri uvozu pa se je zmanjšal (na –1,8 %). Razpoloženje v izvozno usmerjenih dejavnostih se je marca nekoliko izboljšalo, a so izvozna naročila še naprej na zelo nizki ravni.
Prihodek v tržnih storitvah, januar 2024
Skupni realni prihodek se je januarja ohranil na ravni iz decembra 2023, medletno pa je bil realno večji za 6,3 %. Po dvomesečni rasti se je prihodek zmanjšal v drugih poslovnih dejavnostih, a ob nadaljevanju rasti v zaposlovalnih storitvah. Upadel je tudi v gostinstvu, predvsem zaradi zmanjšanja prihodka pri nastanitvah. Zmanjšal se je še v dejavnosti prometa in skladiščenja, tokrat zlasti v skladiščenju. Po decembrskem upadu prihodka je bila rast najvišja v informacijsko-komunikacijskih dejavnostih. Močna rast je izhajala predvsem iz računalniških storitev, kjer so se povečali prihodki od prodaje predvsem na domačem trgu. Rast prihodka se je nadaljevala v strokovno-tehničnih dejavnostih ob visoki rasti v arhitekturno-projektantskih storitvah. Skupni prihodek tržnih storitev je bil januarja medletno realno večji za 6,3 %, kot posledica rasti v vseh dejavnostih tržnih storitev, razen v poslovanju z nepremičninami.